Как да изберете най-добрия пробиотик за вас?

Жена със стомашни проблеми

Антибиотичните лекарствени продукти се превръщат във все по-предпочитан избор за по-бързото справяне с грипни и простудни заболявания. Тяхната употреба обаче повлиява негативно не само на вредните, но и на полезните бактерии в стомашно-чревния тракт. От баланса на чревната микрофлора пряко зависи цялостното състояние на човешкия организъм и на имунната система, поради което е важно да се погрижите правилно за него. Може да помогнете за възстановяването на своя микробиом след употребата на антибиотик, но и профилактично, чрез приема на подходящи за вас пробиотици.

Останете с нас до края на статията, за да разберете какви видове пробиотици има и как да изберете най-подходящия за вас и вашето здравословно състояние сред многобройните варианти на пазара!

Какво са пробиотиците и как действат

Стомашна бактерия в зелено

Пробиотиците представляват живи и полезни микроорганизми, чието наименование идва от гръцки – “pro” означава “за”, а “biotic” – живот. Те присъстват естествено както в някои храни и напитки от ферментирали продукти, така и под формата на хранителни добавки. Добрите бактерии са отговорни за нормалното протичане на множество жизнени процеси, сред които правилното усвояване на хранителните вещества, намаляване на холестерола, синтез на витамини, добър имунен отговор и др. От тях зависи и синтезът на множество ензими и възпрепятстване навлизането на вредните микроорганизми в червата. Нарушения баланс в полза на вредните бактерии може да доведе до сериозни заболявания, тъй като чревният микробиом съдържа над 500 вида микроорганизми, които са пряко свързани със здравето. Неслучайно се смята, че вторият човешки мозък се намира в червата.

Видове пробиотици и за какво служат

Съществуват множество различни видове пробиотици, в зависимост от своя състав, щамове бактерии, както и вашето здравословно състояние, с които ще ви запознаем по-подробно в следващите редове. По този начин ще може да възстановите състоянието на чревната си микрофлора по най-оптимален начин. Основните видове пробиотици са лактобацили, бифидобактерии и млечнокисели коки. Лактобацилите са представени от Lactobacillus casei, acidophilus, brevis, rhamnosus и bulgaricus и са отговорни за имунитета, понижаването на холестерола, облекчаването на проблеми с храносмилателната система и благоприятстват вагиналната флора. Бифидобактериите, сред които Bifidobacterium bifidum, longum, breve, lactis и infantis облекчават проблеми с червата и подобряват тяхната функция. По-подробна информация за отделните видове пробиотици ще намерите в тази статия.

Стомашна бактерия със син цвят

Според различните щамове

Основните щамове бактерии са лактобацилите и бифидобактериите. Най-изследваният щам е Lactobacillus rhamnosus, който е неизменна съставка в предназначените за следантибиотична употреба пробиотици, както и при проблеми с храносмилателната система. Добре е избраният от вас пробиотик да съдържа няколко различни щама, за да бъде по-ефективен. Това е така, защото те взаимно се допълват. Седемте най-полезни за чревната микрофлора пробиотични щамове са Lactobacillus acidophilus, bulgaricus, rhamnosus; bifidobacterium bifidum, longum, infantis и Streptococcus thermophilus. Следете за тяхното наличие при избора на пробиотик.

Спрямо различни заболявания

Изборът на пробиотик трябва да бъде изцяло индивидуален и съобразен с вашето здравословно състояние. Наличието на заболявания, като диабет, сърдечно-съдови проблеми, артрит, храносмилателни проблеми и др., изисква да обърнете специално внимание на предназначението на хранителната добавка. Например пробиотиците, които са специално за диабетици, нормализират нивото на кръвната захар, а тези за хора с проблеми с бъбреците са създадени така, че да облекчат симптомите и да предпазят от образуването на камъни. В случай че страдате от лактазна недостатъчност е добре да избягвате лактобацилите. Ако подберете пробиотика си внимателно, освен на състоянието на чревната микрофлора, той може да повлияе положително и на други заболявания, от които страдате!

Ентеробактерия на зелен фон

Достатъчни ли са хранителните източници на пробиотици

Една от най-полезните пробиотични закуски е кисело мляко с банан и овесени ядки. Фибрите в овесените ядки, съчетани с естествените про- и пребиотични свойства на киселото мляко, подсладени с банана, създават идеална среда за растеж и развитие на полезните бактерии в стомаха. Други, богати на пробиотици храни и напитки, са всички, които имат ферментирал произход – оцет, маслини, кисели краставици и зеле, веган сирена от ферментирали ядки и др.

В повечето случаи обаче добрите бактерии не са в достатъчно количество и не можете да си ги набавите само от храната, особено когато сте употребявали антибиотици, или сте имали стомашни проблеми вследствие на лоша диета. За най-добри резултати комбинирайте хранителните добавки с богатите на пробиотици храни. По-подробна информация за употребата на пробиотици и антибиотици ще откриете тук.

Как да изберете най-подходящия пробиотик за вас

Вече знаете по какви характеристики се отличават различните видове пробиотици спрямо техния състав, щамове и респективно вашето здравословно състояние, възраст и наличието на заболявания. Друга важна характеристика, с която трябва да сте наясно при избора на подходящ пробиотичен медикамент, е броят бактерии, които се съдържат в него. За най-оптимален ефект е добре това число да бъде поне 2 милиарда.

Стомашна бактерия със розов цвят

Препоръчително е да обърнете внимание и на самия състав на хранителната добавка. Изключително важно е да подберете продукт, който се разтваря в червата, а не в стомаха, понеже преминавайки първо през него, някои от таблетките не издържат на високата киселинност. Обикновено устойчиви са пробиотици с двойни капсули или със забавено разтваряне, за да имат време да стигнат до червата.

Фактор, който невинаги е определящ за качеството на един пробиотик, е цената. Не високата сума, а наличието на гореспоменатите характеристики на продукта гарантират неговия ефект върху организма. Ние, от Здраве и Вино, ви препоръчваме да заложите на български пробиотичен продукт, какъвто е и дългогодишния лидер в областта “Ентеросан”.

Как да разберем ефективен ли е даден пробиотик

Ефективността на всеки пробиотик се определя от вида на неговия щам бактерии, от тяхното количество и дали са достатъчно устойчиви, за да издържат на високата киселинност на стомаха и впоследствие да растат и да се размножат в червата. Обикновено пробиотиците сами по себе си нямат странични ефекти, а по-скоро просто не оказват желания положителен ефект върху организма.

Изберете пробиотик за стомашна бактерия

Ако приемете прекалено голямо количество бактерии обаче, това може да предизвика диария. В такъв случай задължително намалете приема. В случай, че не усещате никакъв дискомфорт, гадене, подуване и газове след употребата на пробиотик, а напротив – чувствате се по-добре, имате тонус и настроение и от ежедневието ви отсъстват всякакви храносмилателни проблеми, то значи сте избрали правилната добавка, която е ефективна за вас!

Пробиотични добавки от Здраве и Вино

Ние, от Здраве и Вино, вярваме в качеството на българските продукти. На нашия сайт ще откриете разнообразие от продукти на лидера в производството на пробиотици “Ентеросан”, които са подходящи за множество различни здравословни състояния и възрасти. Постарали сме се на тяхното високо качество да отговаря и достъпна за българския пазар цена.

Приемът на тези пробиотици освен с добри бактерии, ще обогати организма ви и с витамини, а формулите им са специално разработени, за да помагат при проблеми с костната, сърдечно-съдовата, храносмилателната система и други заболявания. При нас ще откриете и пробиотици, специално разработени за деца! Не чакайте, а поръчайте висококачествена хранителна добавка още сега, за да се убедите в съотношението “цена-качество”, което предлагаме, и да помогнете на организма си да възстанови баланса на добри бактерии в стомашно-чревния тракт!

Стомашно-чревен тракт

Заключение:

Бактериите, намиращи се в стомаха, са в пъти повече от клетките в човешкия организъм. Нарушеният баланс в полза на лошите такива може да доведе до множество заболявания, затова е добре да приемате живи микроорганизми чрез храната и под формата на хранителни добавки. Всеки пробиотик може да има различен ефект върху организма, затова е добре да се запознаете предварително с него и да подберете най-подходящия за вашето състояние. Заложете на българските продукти и помогнете на организма си да възстанови изгубения баланс в чревната микрофлора!

Вашият коментар