Kак да се храним между закуската и обяда и да отслабнем?

Защото знаеш, че винаги огладняваш преди обяд.

Както си седиш на бюрото и изведнъж те връхлита неистово желание за храна. Не можеш да мислиш за нищо друго освен за Глада с главно Г. А часът е едва 10 сутринта! Случвало ти се е, нали?

Вместо да се опитваш да се бориш с неистовия глад, докато дойде време за обяд, е по-добре да насочиш вниманието си към едно специално междинно хранене. Особено ако се опитваш да влезеш във форма.

Времето между закуската и обяда обикновено е между 3 и 4 часа, което е стандартно време за всеки един от нас да огладнее. Но трябва да имаме предвид, че колкото по-гладни сме на обяд, толкова повече решението ни какво и колко да консумиране бива негативно повлияно. А всички знаем как завършва това.

Kак да се храним между закуската и обяда и да отслабнем? | Здраве & Вино

Опитвайки се да не се храним между закуската и обяда, правим и нещо друго

Рискуваме да накараме тялото ни да премине в режим на глад, което означава, че то ще започне да складира калории, които нормално биха били изразходвани, страхувайки се, че няма да има достатъчно за нормалното функциониране на организма. Междинното хранене има за цел да даде на тялото необходимата енергия преди обяд.

Знаейки, че е препоръчително да хапваме между храненията, е хубаво и да знаем кои са най-правилните за това храни. Това междинно хранене не бива да бъде повече от 200 калории и да ни набавя поне 3 грама фибри, 3 грама протеини и по-малко от 8 грама добавена захар.

Мазнините и въглехидратите в минимални количества са дори полезни, но да не забравяме, че основният фокус трябва да бъде върху фибрите и протеините. Причината за това е, че тези нутриенти ни помагат да поддържаме оптималните функции на тялото до обяд.

Kак да се храним между закуската и обяда и да отслабнем? | Здраве & Вино

Представяме ти любимите ни варианти за междинно хранене. Наслади им се.

Мюсли бар

Kак да се храним между закуската и обяда и да отслабнем? | Здраве & Вино

Мюсли, във всякаква форма и за вкус, е изключително лесно да бъде намерено. Имай предвид обаче, че много от мюсли барчетата, които можеш да намериш, са с високо съдържание на захар и калории, които не е препоръчително да консумираш, особено ако искаш да намалиш теглото си. Затова обръщай специално внимание на съдържанието точно на тези два компонента.

Кашкавал и резенчета ябълка

Kак да се храним между закуската и обяда и да отслабнем? | Здраве & Вино

Порция кашкавал би била перфектната опция за междинно хапване. В това количество се съдържат достатъчно фибри, 4 грама, и се равнява на само 7 калории. Може да се насладиш на изисканата комбинация от кашкавал и резенчета ябълка, за да допринесеш за по-големия прием на фибри. А и за да ти е още по-вкусно!

Печен нахут

Kак да се храним между закуската и обяда и да отслабнем? | Здраве & Вино

Тези златисти топчета са пълни с хранителни изненади – 8 грама протеин и 6 грама фибри. Набави си оптимално количество печен нахут на бюрото и си похапвай от него с чиста съвест във времето между закуската и обяда. Ето и една идея от нас – можеш да ги изпечеш у дома, като ги подправиш по вкус с къри, кимион и лют червен пипер за още по-добро влияние върху метаболизма.

Ягоди и кисело мляко

Kак да се храним между закуската и обяда и да отслабнем? | Здраве & Вино

Друг страхотен вариант е консумацията на кисело мляко и една купичка ягоди. В това количество се съдържат 20 грама стилизиращ протеин, а ягодите са изключително вкусна нискокалорична и същевременно богата на фибри храна.

Шам фъстък

Kак да се храним между закуската и обяда и да отслабнем? | Здраве & Вино

Със своите 21 грама протеин и 10 грама фибри на 100 грама тази компактна междинна закуска е способна да даде необходимото на зажаднелия ти за сила организъм. Шам фъстъкът помага не само за обработването на храната, премахвайки твърдата обвивка, но и спомага да намалиш темпото на хранене.

Твърдо сварени яйца

Kак да се храним между закуската и обяда и да отслабнем? | Здраве & Вино

Тъй като е все още сутрин, защо да нямаш втора закуска? Може да свариш няколко яйца в неделя и да ги съхраняваш в хладилника, за да им се насладиш през седмицата, когато си гладен. Яйцата могат спокойно да бъдат консумирани с един средно голям портокал, за да може да набавиш всички необходими протеин, мазнини и фибри.

Нискомаслено сирене и банан

Kак да се храним между закуската и обяда и да отслабнем? | Здраве & Вино

Често пренебрегвано, сиренето е още един прекрасен източник на протеин – 10 грама на четвърт купичка. В комбинация с един малък банан може да си набавиш още 3 грама фибри, което ще помогне да си сит по-дълго.

Соя

Kак да се храним между закуската и обяда и да отслабнем? | Здраве & Вино

Соята е богат източник на протеин и заместител на месните продукти. Запаси се с пакетче соя на бюрото и се наслади на протеинова енергия.

Крекери с бадемово масло

Kак да се храним между закуската и обяда и да отслабнем? | Здраве & Вино

Две крекерчета съдържат приблизително 60 калории, но могат да се намерят и такива, които са с по-ниско калорийно съдържание. Тяхното съдържание на фибри е около 3 грама на порция. За да направиш тези хрупкави крекери по-питателни, може да ги намажеш с една лъжица бадемово масло. По този начин ще увеличиш количеството на приет протеин и полезни мазнини.

Пуйка и кашкавал, обвити в маруля

Kак да се храним между закуската и обяда и да отслабнем? | Здраве & Вино

Ако си достатъчно гладен и искаш истинско хранене, значи имаш нужда от „сандвич“, направен от маруля, нискомаслено филе, за предпочитане от пуйка, и кашкавал. Всичко това съдържа 12 грама протеин и ще ти набави всичко необходимо за едно пълноценно междинно хранене. По желание можеш да гарнираш с чиа, което пък ще увеличи и нивата на фибри.

За да си сигурен, че няма да изневериш на здравословното хранене, ти препоръчваме да си набавиш достатъчно количество от тези „хитринки“ и да са ти винаги под ръка. По този начин няма да се изкушиш да прибегнеш към други нездравословни източници на енергия, съдържащи прекомерно количество захар и подсладители, както и вредни мазнини.

( Здраве & Вино – Здавословният блог – Здраве, Вино и Наслада! )

Препоръчани статии:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *