Предизвикателство прието!

Предизвикателство прието!

Предизвикателство прието!

Време за прочитане: 5 минути

На всеки от нас му се е случвало да си каже „от днес започвам да се движа повече“ или „вече ще ходя пеша на работа“, но денят се оказва дълъг и в крайна сметка пак се озоваваме в метрото. Да, борбата с постоянството понякога е безмилостно жестока и често губим търпението си в нея. Зад тази битка обаче прозира желанието ни да създадем полезен навик, който да замени вреден такъв. Навикът до известна степен изгражда нашето поведение и възприемане. Доскоро се смяташе, че за формирането на ново умение, придобито чрез повторение, са необходими 21 дни, но последни проучвания в University College London показват, че дните са приблизително 40. Същественото обаче е, че големите промени се осъществяват благодарение на малките. Ето защо в следващите редове отправяме леки предизвикателства, които да помогнат за създаването на здравословни навици в работна среда.

Предизвикателство

  1. „ГИМНАСТИКА“ ЗА ОЧИТЕ

Продължителното взиране в екрана на различните устройства е сред най-често срещаните причини, които водят до умора на очите и отслабено зрение. За да се грижат за здравето на очите си, повечето хора увеличават приема на витамин А, който се съдържа в доматите и морковите, също и на бета-каротина, намиращ се в големи количества в броколи, както и на познатите лутеин и заексантин и омега-3 мастни кисели. Редом с тези методи се нареждат и упражненията за очи, които също оказват благотворно влияние върху зрението. „Къси – дълги, къси – дълги“ е примерно наименование на едно от полезните занимания за очи, които да включите в работния си режим. За целта е необходимо да обърнете лице към прозореца и максимално бързо да променяте фокуса от дръжката на прозореца към пейзажната част в близост до дръжката. Действието е подобно на настройване на фокус на обектив на фотоапарат. Възможно е упражнението да се проиграе и с вдигнат палец в близост до окото, като първо се погледне върха на палеца, а след това фонът, който се вижда в далечината над него. По този начин се тренира ирисът, който е изграден от мускули, които ако не се тренират, залиняват. Към тази гимнастика може да прибавите и изплакване на очите със студена вода. Студът кара нервите и мускулите да се свият, както и да се хидратират. Една от основните последици от непрекъснатото взиране е изсушаването на роговицата. За да не забравяте за упражненията, хитър ход е да залепите цветен стикер на монитора си, който да ви напомня да сменяте посоката на погледа си. Хайде, не губете време и го направете още сега!

Предизвикателството

  1. ЗАГРЯВАНЕ НА ДЛАНИТЕ И ЗАТОПЛЯНЕ НА ОЧНИТЕ ЯБЪЛКИ

Наред с упражненията за очи намира място и съчетанието от движения на ръцете, с което се повишава кръвообращението в дланите. То спомага за доброто кръвообращение в очните ябълки, което пък от своя страна се грижи за нормалното протичане на метаболитните и отделителни процеси в очите, тъй като голяма част от токсините в тялото се отделят от слъзния канал. По този начин се запазва тонусът на очите, за да може мускулът, които помага при фокусиране да работи добре. Най-лесно е да се оприличи с тренировка във фитнес. За да няма схващания и травми, е добре мускулите да се загреят. Така е и с този мускул. Как протича заниманието? Прилепвате двете длани на ръцете си една до друга и започвате отривисто да ги движите нагоре-надолу, без да ги отлепяте една от друга. Постепенно ще започнат да се стоплят и след като усетите, че са достигнали по-висока температура ги поставяте на очните ябълки и започвате леко да масажирате. Навярно дори несъзнателно го практикувате, без да знаете колко е полезно.

Предизвикателство

  1. РЕДУВАНЕ СЕДНАЛ – ПРАВ

При продължително седене бедрените мускули се притискат и в дългосрочен план това може да доведе до увреждане на стойката. А и когато колянната става е сгъната, мускулите около бедрото се скъсяват и впоследствие се получават крампи, схващания, по-късно може да последват и болки в кръста. Подобно е положението и при коремните мускули. Когато обаче човек е прав, активира цялата верига от мускули от глава до пети и това допринася за балансиране на стойката, както и до 10 пъти повече изгорени калории в работно време, отколкото когато е седнал. Седалищните мускули не са притиснати и така кръвообращението е стимулирано допълнително и от самото им активиране. По този начин се предотвратява целулитът при жените, а за мъжете гарантира пространство около интимните части. Ето защо, ако имате възможност, прекарвайте една част от времето прави. Може да адаптирате бюрото си или пък да се изместите на по-висок плот за около час. Така ще разнообразите и работното си време.

Предизвикателство с крачки

  1. ОФИС НАДПРЕВАРА „КОЙ ЩЕ НАПРАВИ ПОВЕЧЕ ИЗВЪРВЕНИ КРАЧКИ?“

Независимо, че изграждането на навици е личен процес, няма нищо по-сладко, ако го превърнете в игра и споделите целите си с колеги. Може да се окаже, че някой от тях също има нужда от съмишленик. Това е повод да организирате офис състезание, чиято цел е да извървите най-голям брой крачки. Това не само ще ви мотивира, а и навярно ще сплоти екипа.

Предизвикателство

  1. СЪСТЕЗАНИЕ ПО ХИДРАТАЦИЯ В ОФИСА

Същите правила важат и тук само че на фокус идва количеството вода. Колкото повече, толкова по-добре, гласи известната фраза. В този случай дори бързо ще се забележат благоприятните промени в организма, защото водата е ценен източник на енергия и повишава общия тонус, а видимите резултати поддържат желанието. За да има смисъл цялото упражнение, поставете си и срок, например петте работни дни в офиса са добро начало. Ожадняхте, нали?

Всяка голяма цел е постижима. Просто трябва да я раздробите на по-малки и лесни за изпълнение цели. И придобиването на нов полезен навик ще е като детска игра. Напред!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *